Волонтерську роботу членів ГО "Самоврядна громада" можна фінансово підтримати через карту Приват банку 4149 6258 0986 9652

Світло громадського погляду на «таємниці» ОСН та місцевого самоврядування.

Дата публікації: Березень 14, 2014

4f1ba-nfz-logoСвітло громадського погляду на «таємниці»  ОСН примусив пролити  пост в соціальній МЕРЕЖІ  facebook. Торкнулось за живе. Пише психолог за освітою  Оксана Северенчук, що живе на Печерську і  своєчасно зацікавилась питаннями самоврядування в столиці. «Звітую мешканцям району: сьогодні були чергові збори голів ОСН і ОСББ в Печерській РДА, зібрані партійними ватажками… Ще вчора вранці я не знала про існування таких чудо-об’єднань, як ОСН… Гадаю, більшість з Вас також про них не чула… В чому їх чудесність: вони фінансуються з бюджету міста, мають приміщення і навіть зарплатню на три особи, але їх чудесність не в тому)))… Майже всі ми є їх членами!!!))))), але про це ми не знаємо )))). Зробили тематичний запит з цього приводу.»  Оксана

Там же вона Вона розмістила запит до голови Печерської РДА пана Мазурчака, бо не знала, що не в його компетенції ті питання, а в  компетенції лише КМДА. Я взяла за основу її  запит і вирішила запитати його по питанням ОСН Дніпровського району, бо реально вже «залили сала за шкуру» своєю зухвалою поведінкою ті ОСН(и) та орієнтованістю на політиків. Тому і вирішила висвітити основи конституційного самоврядування в Києві  через листування з новим Головою КМДА Бондаренко Володимиром Дмитровичем.  Звернення успішно надіслали в інформаційний відділ КМДА і чекаємо відповідь , яка  зробить наш місцевий майдан успішним та прогресивним для киян.  Так, цей майдан має перемогти не лише в центрі столиці. Він має перемогти через активну позицію громадськості в кожному подвір’ї. Тож відстоюємо свої конституційні права хто як може. Так звертаємось до нового очільника КМДА, оскільки без його визначеної позиції в цьому питанні так і будуть колотити свідомість киян політичні діячі, що за своїми вподобаннями позбавляють киян можливості на рівних конкурентних засадах  приймати участь   в керівництві столицею. Звертаємось з офіційним листом.

 

Шановний Володимире Дмитровичу!bondarenko10_6

 

              Сподіваємось, що  з призначенням Вас на посаді Голови КМДА, самоврядування в Києві буде відбуватись у відповідності до ст. 5 Конституції України і так, як того вимагає Закон «Про місцеве самоврядування»  в положенні, за яким первинним суб’єктом місцевого самоврядування є територіальна громада – власник  національно багатства. Віримо, що Ви розділяєте наші погляди, адже лише шляхом контролю громади за його раціональним використанням  з’явиться  можливість відновити зростання виробництва і примноження матеріальних запасів столиці в тому числі. Прагнучи цього, ми неухильно домагаємось втілення цієї ідеї, реалізовуємо своє право на незалежну самоорганізацію в мікрорайоні Комсомольський в Дніпровському районі м Києва, що викликає спротив з боку партійних сил, які зайняли кабінети влади ціною кровавих подій на майдані та ціною життя воїнів небесної сотні. Незважаючи на спротив, який чиниться нам за правовий підхід до питання (додаток 1. листівка, що була розмішена на дошках об’яв мікрорайону), ми  розповсюджуємо відповідні знання  серед населення і в колах чиновників ідемо на діалог, щоб наше право ніким не було обмежено.  З цією метою організували круглий стіл для  службовців Дніпровської  РДА в м. Києві та всіх членів  органів самоорганізації району, членами яких є кияни. («Створення територіальної громади  – власника, шлях до відновлення місцевого самоврядування  і  права киян бути господарями».  ( Відео звіт цього заходу пропонуємо  на сайті  http://vyhid-e.org.ua/?p=1113)  Через механізм співпраці всіх ОСН (ів) в районах можна досить швидко, до виборів Президента України та Голови Київради, відновити конституційне самоврядування в положенні створення територіальної громади – власника. З цією метою ми розробили програму, яка складається з семи кроків для створення територіальних громад власників в столиці. «СІМ кроків створення територіальних громад в столиці» http://vyhid-e.org.ua/?p=1137 Зазначена програма – результат співпраці ряду правозахисних організацій, що працюють в проекті встановлення конституційного устрою в Україні через механізм створення територіальних громад – власників. Вони не мають централізованого фінансування, діють незалежно від політичних партій, що є дуже цінним та корисним для України, як суверенної, незалежної, демократичної, соціальної і  правової держави. На розвиток її правових механізмів працюють  такі організації як   ВГО «Правовий простір», «Вільний простір», «Асамблея громадських організацій малого та середнього бізнесу» і нашої ГО  «Самоврядна громада», що розповсюджує досвід в столичних районах, втілюючи право на самоврядування в Дніпровському районі Києва.  Ми  несли та несемо ці знання з вільних мікрофонів  майдану, перевірили ці знання на практиці створення територіальних громад – власників. Вважаємо, що досвід наш є неперевершеним і має бути с особливо терміново застосований в столиці за Вашою участю.

Дана програма може бути корисна всім ОСН для реалізації у себе в районах, але як стало зрозумілим по їх ігноруванню заходу,    керівництву Органів самоорганізації населення ця тема є зайвою, що само по собі є парадоксальним, адже  на  всіх семінарах  вони  відстоюють право на збільшення повноважень.  Ми робимо такі висновки, що ОСН в Києві є створеними Вашими попередниками – чиновниками кабінетів від Партії регіонів, що узурпували владу в державі і забезпечили реалізацію корупційних схем саме через ці низові структури. Для таких доказів маємо перевірені факти. Для оновлення системи місцевого самоврядування вкрай потрібно провести  люстрацію їх  керівництва, оскільки вони своєю бездіяльністю в сфері реформування місцевого самоврядування обмежують вільну конкуренцію, фальсифікують процес самоорганізації, самостійно призначаючи себе на посади керівників   комісії з питань розвитку місцевого самоврядування та координатора органів самоорганізації населення Дніпровського району. ( В Дніпровському районі на цю посаду призначив себе Валерій Гуманенко, маючи преференції від чиновників КМДА. При цьому за кошти благодійного фонду «Відродження» він досить обмежено представляє цей процес на семінарах по самоврядуванню.) Нам відомо, що йому абсолютно не цікавий механізм створення територіальних громад – власників – суб’єктів публічного права. Вони  ігнорують цей процес в районі, чим сприяють продовженню розбазарюванню майна та землі, до яких причетні і очільники районних адміністрацій. ( В Дніпровському районі незважаючи на  протести мешканців зводяться МАФИ в притул метро, на зелених зонах, парків і нічого не змінюється навіть за умови створення так званих «Народних рад» та штабів самооборони та громадської варти. Коло залучених до справи осіб є обмеженим і жорстко контрольованим силами опозиції, що є неприпустимим і несе загрозу насаджування чергової диктатури.) Також з власного досвіду  правозахисної роботи, в своїй більшості кияни мало що знають про можливості захисту конституційних прав через ОРГАНИ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ. Це є недоліком роботи департаменту внутрішньої політики КМДА, який і координує діяльністю подібних «активістів», як гальмують самоорганізацію. Кияни мало проінформовані, про те, що  мають можливість через ОСН безпосередньо впливати на органи влади, що мають право обиратись своїми сусідами, вирішувати долю наближеної до проживання території. Керівництво ОСН не інформують  широкі кола громадськості про свою діяльність, не звітують про фінансові витрати та використання майна столиці. Ми з метою розповсюдження цих знань відкрили громадський сайт, але вважаємо це недостатнім і наполягаємо на тому, щоб Ви розпочали процес люстрації саме цих структур в столиці.  Широкомасштабна  інформація про вимоги до діяльності ОСН в столиці припинить практику їх таємничості, а висвітлить їх колосальні можливості.  На сайтах державних  адміністрацій районів  мають бути оприлюднені відповіді на аналогічні запити про діяльність ОСН в кожному районі. Населення мікрогромад очолюваних ОСН(ами) має знати про всі дії їх керівників.    Ці факти допоможуть людям усвідомити, що вони мають можливості обиратись та бути обраними в місцеві органи державної влади. Цю роботу маєте розпочати саме Ви, щоб самоврядування носило правомірний характер і відбувалось в конституційній площині. 

            Враховуючи загострення суспільно політичної ситуації в столиці і невдоволення результатами революції, відсутність навіть кадрових змін в районних адміністраціях, свавілля та неспроможність  чиновників державних кабінетів  запропонувати стратегію виходу з кризи, шляхів попередження військового конфлікту з Росією, ми пропонуємо ряд дій  ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ  та люстрації всіх ОСН, що мобілізує населення столиці на збереження майна та ресурсів, активізує киян до практичних заходів. Для цього ми пропонуємо  надати  відповіді на запити про діяльність всіх ОСН в районах столиці. Також просимо Вас висвітлювати звітно-виборні збори всіх  діючих ОСН в столиці через Інтернет видання «Столиця», канали Громадського телебачення, інші канали ЗМІ.  Громадськості буде також цікавим дізнатись як на умовах вільної конкуренції відбуваються  створення нових ОСН – КОМІТЕТІВ МІКРОРАЙОНІВ в адміністративно – територіальних одиницях – районах Києва.

          Також з метою  децентралізації влади в столиці і свідомого проведення виборів мера Києва, пропонуємо нижченаведену  програму спільних дій адміністрації та громадськості  в справі  створення територіальних  громад – власників.

  1. 1.      Сформувати координаційну раду по створенню територіальних громад – власників районів м. Києва зі складу представників структурних підрозділів КМДА, Аналітично дослідницького Центру  «Інститут міста», ООО “Юридичні технологи Києва” ( що першими розпочали дискусії в ЗМІ в конституційній площині) та вище зазначених практиків, що успішно координують цей процес Україною, а саме ВГО «Правовий простір», «Вільний простір», «Асамблея громадських організацій малого та середнього бізнесу» та ГО «Самоврядна громада».
  2. 2.      Оприлюднити нашу  конституційну ініціативу громадськості про негайну  необхідність відновлення конституційного устрою через механізм створення  територіальних громад в кожному адміністративно територіальному районі м. Києва – власника та юридичної особи публічного  права. Лише за таких умов припиниться стан анархії та свавілля нових посадовців.
  3. 3.       Систематично оприлюднювати законодавчі пропозиції Верховної ради щодо удосконалення процесу самоврядування в державі і оприлюднювати  конституційні вимоги щодо цього процесу у всіх  ЗМІ.
  4. 4.      Спільно з громадськістю та структурними підрозділами КМДА розробити загальне звернення до мешканців всіх районів столиці  про необхідність самоорганізації населення, як способу виходу з політичної  кризи і створення територіальних громад районів  м. Києва відповідно до вимог ст. 7,8.13.19,38.140-146 Конституції України та Законів України « Про ОСН», «Про місцеве самоврядування».
  5. 5.      В ЗМІ та на сайтах державних адміністрацій районів надати звіт діяльності всіх ОСН в столиці по зразку запиту щодо діяльності ОСН (ів) Дніпровського району, що наданий нами окремо на Вашу адресу та в   додатку 3.)  до даної заяви. 
  6. 6.      Заохочувати широкі кола громадськості приймати участь в створенні  ініціативних  груп  по відновленню  територіальних громад  – власників  та юридичних осіб публічного  права  і з метою контролю громадськості  за їх діяльністю оприлюднити їх склад на сайті КМДА та сайтах адміністрацій районів.
  7. 7.      З метою перезавантаження та оновлення громадського руху в столиці економії коштів розпустити Громадські ради при районних державних адміністраціях президента в районах столиці та КМДА, як штучно та не конституційно створені органи,  що не представляють інтересів киян як власників. (Взяти до уваги основну тезу, що громадянське суспільство це суспільство територіальних громад власників, а не суспільство громадських організацій.)
  8. 8.      З метою нормалізації громадського життя в столиці і створення вільної конкуренції справи самоврядування  дати фахову юридичну оцінку діяльності всіх нових формувань та громадських об’єднань та рухів  на кшталт самопроголошених народних рад, військових угрупувань самооборони та громадської варти.
  9. 9.       Структурним підрозділам КМДА надати рекомендований план поділу районів столиці на мікрорайони, за яким буде доцільними з метою децентралізації влади створення окремих  ОСН, як комітетів населення мікрорайонів. 

      Просимо взяти цей план за  основу загальної стратегії самоврядування в столиці з метою децентралізації влади і з метою підготовки киян до свідомого вибору як Президента України так і мера столиці.  Ми маємо відновити самоврядування в тому положенні, що владні кабінети формуються з низів, а не навпаки. Віримо в кардинальні та фахові зміни системи самоврядування в столиці за Вашої участі і готові примати участь в конституційному процесі його втілення. Наше звернення є офіційним і буде оприлюднений на сайті «Світло громадського погляду на «таємниці» діяльності ОСН» .http://vyhid-e.org.ua/

 

Суспільствознавець,

Голова ГО «Самоврядна громада»                                                  Інна Плотнікова

 

До листа доцільним буде,  вважаю, розповісти про те, які дискусії, які процеси відбуваються останнім часом на районному рівні. Вони до болю однакові і тому познайомившись з досвідом самоврядування в Дніпровському районі, Ви зрозумієте, що відбувається в Вашому районі столиці. Об’єднавшись три опозиційних депутати нашого району 7 лютого 2014р.  проголосили створення народної ради. Віктор Чумак на своїй сторінці в ФБ повідомив

«Про створення…

Створили Народну раду Дніпровського району…

Району повезло. Він має трьох нардепів та й активісти там справжні, а не паперові…»

Шкода, що окрім партійців там не було незалежних представників народу. Отримавши правову оцінку юристів на такі дії, вони вирішили виправитись і організували 28 лютого так звані народні збори в приміщенні державної адміністрації.  Але до того була заява Гманенко В. в соціальній мережі ФБ, який впевнено повідомив:  «Я, як керівник комісії з питань розвитку місцевого самоврядування та координатор органів самоорганізації населення Дніпровського району ВИМАГАЮ (!!!) негайно скликати Народну Раду Дніпровського району і почати діяти.

Засідання має відбутися в понеділок в ранці в актовому залі Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації с запрошенням посадових осіб районної адміністрації та силових структур.

На засідання ради мають бути обов’язково запрошенні:
– представники культурної та спортивної спільноти району;
– лідери студентських рухів та організацій;
– представники створених груп по охоронні правопорядку;
– представники різних ініціативних груп;
– представники місцевого бізнесу, що поділяють нашу мету;
– громадяни, готові долучитися до важкої і кропіткої роботи.
Дніпровський район належить громаді!

06.03.2014 о 17:20 | Автор: Вячеслав Себба у виданні Дніпровець http://dniprovec.kiev.ua/ru/activity-of-local-deputies/889-2222 повідомив про хід того заходу.

       « Збори народної ради Дніпровського району»

У п’ятницю, 28 лютого, відбулись збори громади Дніпровського району Києва для розгляду низки питань щодо налагодження справного функціонування владних структур району.

На зборах були присутні народні депутати Віктор ЧумакКсенія Ляпіна, депутат Київради Андрій Странніков, депутат Київради Павло Тесленко а також громадські та політичні активісти, лідери і керівники мікрообщин району.Під час зборів, присутні вшанували небесну сотню хвилиною мовчання.

Нагадаємо, Народна рада Дніпровського району була створена 7 лютого. В цей день був прийнятий меморандум НР, в якому йдеться наступне “Турбуючись про долю майбутнього України, української столиці – міста Києва – і її місцевих районних громад, а також про захист національного суверенітету країни, громада Дніпровського району Києва – найбільшого міського району України – створила Дніпровську Народну раду “.

Згідно з прийнятим 7 лютого документами, головною метою створення ради є будівництво місцевого самоврядування, представницький участь громади в структурах нової народної влади. Основними принципами її діяльності є ефективне управління Києвом, проведення комплексу заходів щодо знищення корупції та хабарництва, створення умов для розвитку малого і середнього бізнесу.

Одним з пріоритетних питань які розглянула рада під час засідання, це відновлення районних штабів ДНД з залученням до них членів Громадських варт та співпраця з органами внутрішніх справ. За час зборів НР, до її діяльності вирішили залучитись понад 13 громадських організацій району, які були присутні на зборах. Організатори зборів наголосили що, Народна рада – не є органом влади, а є інструментом контролю за владою. Також вони проінформували про те, що рада діє шляхом роботи її комітетів по напрямках і залучитись до їх роботи може будь-хто.

За інформацією керівника комітету мікрорайону “Березняки-Тельбін” Валерія Гуманенко – “В раді працюють 3 комісії та Пресгрупа, а саме: Комісія допомоги Майдану : координатор – Спорников О., член – Полозов В. 2. Комісія з розвитку місцевого самоврядування в Дніпровському районі : координатор – Гуманенко В. 3. Комісія з організації безпеки : координатор – Нестерков А. 4. Прессгрупа : Куценко З.”

«На питання – «що саме зробила Народна рада?», я можу з гордістю відповісти, що вона створила Громадську варту району, та залучила тисячі людей, завдяки чому в районі зберігся порядок» – зазначив Андрій Странніков.
«При активній підтримці Народної ради місцевими організаціями, об’єднаннями громадян та мешканцями, вона може стати ефективним механізмом контролю за діяльністю владних структур» – проінформував депутат від ДВРЗ та Старої Дарниці Павло Тесленко. 

 

Неупереджену та незалежну оцінку тому заходу дали його учасники на сторінках соціальної мережі.

Оля Ковшова

оля« Как и ожидалось, заседание Народной рады превратилось в балаган. Взаимные упрёки, обвинения, горлопанство.
При всем уважении к старшему поколению: дайте, наконец-то работать. Не мешайте изменить систему и страну.
Отдельный респект Ксении Ляпиной,- коротко, по сути, без популизма. Пожалуй, единственная, кого слушал вес ь зал.
Ждем следующего заседания. А пока, работаем на местах, как и до создания
Народной рады…»

 

Виталий Тилиженко   (https://www.facebook.com/tilizhenko/posts/669681206407348)

нар рада« Был на заседании народной рады Днепровского района города Киева.
Партия регионов все еще контролирует ситуацию на местах.
Активисты вступали в народную раду, среди активистов были перекрасившиеся и не перекрасившиеся члены Партии регионов, блока Литвина и Черновицкого. И их было много.Еще не ясно какую силу будет иметь эта народная рада, но в нее уже пытаются пролезть все, кому не лень. С учетом второго требования майдана – люстрации, это дикость какая-то.Но самое интересное началось, когда попытались поставить на голосование вопрос о доверии нынешнему главе Днепровской администрации – КРАВЧЕНКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ, вот тогда и стало понятно кем и зачем забит до отказа актовый зал.
К микрофону начали выходить люди и рассказывать какой глава района хороший, как оно много сделал и сделает, все равно новый мер его сменит, а пока пусть порулит. И несмотря на то, что решение народной рады не несет юридических последствий, эти люди упорно не давали выступать другим, блокировали микрофон, затягивали, окружали инакомыслящих – затыкали им рот, запугивали (покажи паспорт, кто такой, где живешь) и так далее.
В конечном итоге нормальные люди не выдерживали и покинули зал, в такой ситуации единственно правильным решением стало не ставить вообще на голосование этот вопрос, ибо мог быть итог – мы доверяем бывшему представителю партии регионов, он хороший оставьте его!
Особенно удивило то что самую активную роль играли представители 8й сотни, афганцы, кричали, пугали, оскорбляли, они много своих представителей завели в народную раду. По наивному афганцы сказали, что предыдущие главы их не слушали, а этот услышал, уж не знаю, что он им там пообещал, но афганцы Днепровского района с партией регионов.
Короче говоря, на местах власть у регионов, запугивание и подкуп продолжаются, и покой нам только снится.»

Не шкодуємо що були відсутніми на тому балагані,а спілкувались в цей час учасниками МАЙДАНУ, що не припиняють чергувати в наметах, очікуючи кардинальних змін в країні.

З коментарів В. Гуманенко стало відомо, що до зали засідання були особливо запрошені власники МАФІВ, які складали групу підтримки нині діючому голові Дніпровської РДА Кравченко О. С. А як же по інакшому утриматись на цій посаді за умови повного ігнорування думкою мешканців?

І все ж таки пропонуємо не зациклюватись на складностях поточного моменту, а  спокій будувати  правовими та конституційними заходами, які проводять свідомі громадські діячі і не вдаються до таких дій, що псують і свій імідж і  розчаровують киян в можливостях змін. Не впадайте у відчай. Дійте за планом, не бійтесь відстоювати свої права, адже наших людей в тому русі збільшується і ми радо пропонуємо вам публікації тих, хто бачить майбутнє за повноцінними  територіальними громадами – власниками.  До нашого неофіційного кола територіальників вже залучились відомі юристи та громадські діячі. Так надихаюча промова вийшла у Олександра Сергієнка –   директора аналітично дослідницького Центру “Інститут міста” під час  пресс-конференції на тему “Выбори в Киеві” http://www.ukrinform.ua/rus/news/ukraina_nugdaetsya_v_detsentralizatsii_vlasti_i_samoupravlenii___sergienko_1611813?fb_action_ids=596518780426206&fb_action_types=og.recommends Він сказав, що

Украина потребує децентралізації влади та самоврядування –

сергиенкоАлександр Сергиенко

“Вопрос децентрализации перезрел. Мы не имели бы в настоящий момент проблемы Крыма, если бы в свое время, в 2008 году, когда была написана концепция реформы местного самоуправления, эта реформа была проведена. Тогда мы, возможно, не имели бы всех этих проблем на Востоке, на Юге и в Крыму… Если мы в настоящий момент, в это горячее время немедленно не проведем реформу местного самоуправления, то мы опять выйдем на старую модель – Янукович, Черновецкий – только с другими фамилиями. То есть нужна полная децентрализация и создание реального местного самоуправления”, – подчеркнул Александр Сергиенко.

Он объяснил: самоуправление в европейском смысле, это когда местные правительства полностью независимы от центральной власти, не получают дотации. Они имеют свою недвижимость, собственность, землю, свое финансовое обеспечение – свои налоги. Это налог на доходы и налог на недвижимость. Другие налоги – государственного уровня – идут на содержание государственных институтов.

Сергиенко прибавил также, что именно отсутствие самоуправления, отсутствие эффективных государственных институтов (как Киевсовет, прокурорская система), которые должны были служить системой сдерживания и противовесов, повлекло то, что киевлян обворовали на 75 млрд грн, раздерибанили 3 тысячи гектара земли, а громада никоим образом не прореагировала.

Он выразил надежду, что события Евромайдана создали определенную основу, общественное пространство, которое может не позволить делать последующий дерибан в Киеве»

 

Відзначаю і юриста Ігоря Кизиму – директора ООО “Юридические технологи Киева”, який у своєму блозі роз’яснив громадськості

 

кизимаЯК ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ ( юридичній особі публічного права) ПОЗБАВИТИ ВЛАДИ РАДУ ТА ГОЛОВУ

http://blog.liga.net/user/ikizima/article/13703.aspx?fb_action_ids=722948094405817&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B252656958249327%5D&action_type_map=%5B%22og.recommends%22%5D&action_ref_map%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%B8

Акцентуємо увагу на його висновках та порадах, що є абсолютним подвигом для київських юристів. Не кожний буде висловлювати такі висновки вголос. Ми вдячні за визначеність і за підтримку нашого руху. Цитуємо повий текст його статті.

 

« Територіальна громада села, селища, міста (району у місті) може і має право зареєструвати свою громаду як юридичну особу публічного права, утворивши свої органи управління безвідносно до наявності чи відсутності сільської ради та сільського голови.

Окрім цього, рішення такої територіальної громади матимуть вищу юридичну силу над рішеннями сільського голови та сільської ради, оскільки згідно ст. 6 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села. Відповідно до ст. 143 Конституції України територіальні громади села безпосередньо управляють майном, що є в комунальній власності тощо.

 

Статус юридичної особи публічного права для територіальної громади визначено Конституцією та  Цивільним кодексом. Нагадаю, що порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та Законом. Згідно ст.ст. 2, 318 ЦК України суб’єктами права власності в Україні є Український народ та інші учасники цивільних відносин, такі як  держава Україна, територіальні громади та інші суб’єкти публічного права. Із норм  ст. 316 та ст. 318 ЦК України  випливає, що і держава  Україна, і територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах держави Україна, є юридичними особами публічного права, що є поширеною практикою у більшості європейських держав. Такий статус територіальних громад, як і в Україні, встановлено законом. Єдине, що потрібно зробити для використання прав юридичної особи публічного права — територіальної громади жителям адміністративно-територіальної одиниці – виконати вимоги статті 81 ЦК щодо створення юридичних осіб публічного права шляхом об’єднання осіб та майна, створити комітет громадських представників чи інший уповноважений орган (згідно зі ст.ст. 3, 6 Європейської хартії місцевого самоврядування тощо) для здійснення представницьких функцій та наділити його повноваженнями, зазначивши це у статуті.Прийняття статуту територіальної громади та його окремий статус передбачається Європейською хартією місцевого самоврядування, яка є невід’ємною частиною національного законодавства.

Така юридична особа на базі ст. 80 наділяється цивільною правоздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Ми з колегами, в Академії муніципального управління, неодноразово дискутували  чи необхідний Україні окремий закон про територіальні громади. Він не потрібен, бо він вже є. Це Європейська хартія про місцеве самоврядування. З однією обмовкою — користуватись потрібно оригіналом, а не фальшивим перекладом.(!!!) Тому, якщо громада виявить бажання громадська організація «Суспільний договір» допоможе у реєстрації вам своєї громади як юридичної особи публічного права, що надасть можливість легітимно вирішувати всі проблеми місцевого значення. Чи приставати на цю позицію чи бути й надалі безправним у власній хаті – вирішувати вам. Складного тут нічого немає і відповідна практика доволі розповсюджена в Україні.

 

Довідку надано магістром права за функціональною спеціалізацією «Державне управління та місцеве самоврядування», юристом Ігорем Кізімою »

 

Сподіваємось, що він стане юристом експертом цього процесу в столиці і розпочне цей рух з мікрорайону Березняків, де вперто не хоче територіальної громади пан Гуманенко.  За таких умов ми переможемо корупційні зв’язки, імітацію реформ політичними кланами, а незалежний  громадський рух Києва стане каталізатором нових процесів пробудження свідомості, що виведе проекти нової геополітики на якісно новий і при тому екологічний рівень.

Тож і далі плануємо та реалізовуємо свою унікальну стратегію.

З повагою та натхненням на реалізацію проектів ГО «Самврядна громада», які викладемо в настпних випусках.

 

 

 

 

Дата публікації: Березень 14, 2014

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *